Kakelspecialisten

allt inom kakel och badrum, handla i butik och online.

Vardagar 10.00-19.00, Lördag 10.00-16.00

Retur & reklamation

När du handlar på Kakelspecialisten erbjuder vi dig öppet köp på lagerförda varor i 30 dagar efter leveransdatum. En lagerförd vara är en produkt som lagerförs hos Kakelspecialisten.

RETURVILLKOR

  • 30 dagars returrätt på lagerfört sortiment.
  • Vi tar endast emot obrutna förpackningar i retur (gäller ej kakeldekorer och kakellister),varan ska vara hel och ren i originalförpackning, varan får inte heller ha varit använd eller monterad.
  • Beställningsvaror och specialbeställda varor tas ej i retur.
  • Varor från Kakelspecialistens outlet i butik och webshop tas ej i retur.
  • Kvitto (eller följesedel för kreditkunder) måste medtagas och visas upp vid retur av
  • material.
  • Observera återbetalning gällande returer: Pengarna återbetalas på samma sätt som den ursprungliga betalningen gjordes dvs. betalade du t ex. med kort så återbetalas endast pengarna till samma kort. Det är ett krav från vår bank.

Vill du lämna produkter i retur så gör du det via vår varuutlämning på baksidan av butiken i Årsta.

Returvillkor i webshoppen
När det gäller returvillkor i Kakelspecialistens e-handel så gäller Distansavtalslagen med ångerrätt på 14 dagar. Läs mer i vår webshop, här hittar du också information kring hur du skickar tillbaka varor köpta i webshoppen i retur.  Läs mer här

BADRUMSINREDNING - RÄTT FRÅN BÖRJAN
Var noga med att mäta ordentligt och lämna in rätt mått i butiken vid beställning av badrumsinredning. Kontrollera orderbekräftelsen noga. Kombinationen av att det är leveranstid och ingen returrätt gör att vi gärna värnar om att man är noggrann med mätningen. 

REKLAMATION
Behöver du reklamera en vara du köpt på Kakelspecialisten så ber vi dig kontakta din säljare alternativt kundservice. Du kan också skicka in felanmälan i formuläret nedan.

Ha alltid följande information tillgänglig om du vill reklamera en vara:

  • Ordernnummer/kvittonummer
  • En felbeskrivning
  • Eventuell bild på skadan eller felet.


LEVERANSKONTROLL AV MATERIAL
Beställda varor ska hämtas så snart som möjligt eller senast 7 dagar efter leveransavisering från Kakelspecialisten.

Kontrollera det levererade materialet att det överensstämmer med vad du beställt, vad som står på kvitto/följesedel, rätt mängd, att det inte finns synliga eller dolda skador eller om produkten inte överensstämmer med andra överenskommelser som gjorts vid beställning av materialet.

Keramiska plattor är naturmaterial. Färger och nyanser skiftar mellan olika tillverkningstillfällen. Levererade plattor kan därför avvika från förevisade prover vad avser färg, nyans och utseende i övrigt.

Eventuella fel i levererat material ska reklameras till Kakelspecialisten snarast möjligt eller senast 7 dagar från leveransdatum. Även vid direktleverans från tillverkare ska materialet kontrolleras inom ovan angiven tid för att eventuell reklamation ska gälla.

För dig som inte hämtar ut materialet själv eller inte kontrollerar det själv innan montering utan anlitar en extern part t ex. en hantverkare, var noga med att den person som kontrollerar materialet är väl insatt i vad som är beställt och överenskommet och kan reklamera ev. fel innan montering.

 

 

Reklamation