KUNDSERVICE

Vi hjälper dig!

Kundservice / Frakt & Leverans

FRAKT & LEVERANS

Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar. Det avser tiden från det att vi har mottagit din beställning och att den skickas från vårt lager. Det tillkommer sedan tiden för Postnord att köra ut varorna, alternativt att du hämtar själv.

Kakelspecialisten samarbetar med Postnord när det gäller leveranser från företagets webshop.

Aktuella fraktkostnader inom Sverige
Hämtning i butik – fri frakt

Order under 20 kg 39 kr – skickas för uthämtning hos närmaste ombud.

Tunga och skrymmande order över 20 kg 695 kr – skickas hem till ditt hus eller lägenhet.

Hämtning i butik
Du kan hämta ut dina beställda varor direkt i butiken i Årsta utan någon fraktkostnad – enkelt och smidigt. Du hämtar ut varorna på företagets varuutlämning på Ostmästargränd 2 i Årsta, öppet vardagar 06.30-19.00 och lördagar 10.00-16.00 (se vår hemsida för öppettider vid speciella helger och sommartider). Du får en avisering när godset finns att hämta via e-post eller sms till angivet mobilnummer. 

Vid upphämtning i butiken måste du visa ditt kvitto. Påminnelser skickas ut via sms. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta dina varor. Vid ej uthämtade varor tas en hanteringskostnad om 150 kr ut.

Utkörning

Leverans via ombud

Du får dina varor levererade till närmaste postombud, det blir med automatik detta leveranssätt om ditt paket väger mindre än 20 kg. Om leverans sker till ombud kommer du aviseras via sms (eller postavi) när din beställning nått ditt närmaste ombud. Du har sedan 14 dagar på dig att hämta dina varor. Du behöver uppvisa giltig legitimation vid uthämtning av varor. Vid ej uthämtade varor skickas paketet tillbaka till Kakelspecialisten, du får tillbaka pengarna exkl frakt och du debiteras en hanteringskostnad om 150 kr.

Leverans hem
Du får dina varor levererade hem, det blir med automatik detta leveranssätt om ditt paket väger mer än 20 kg. Vid hemleverans kommer du bli aviserad av transportbolaget Postnord. Du får då närmare information kring leveransdag och tid. Vid hemleverans ingår leverans till tomtgräns om du bor i villa, eller port om du bor i lägenhet. Förfarandet är standard hos dagens fraktbolag. Ange vid beställning ett telefonnummer som kan ta emot sms och där du nås både under dag- och kvällstid. (Om du inte har en telefon som kan ta emot sms skickas ett mail eller så blir du uppringd istället).

Vid leverans kommer din legitimation och signatur att behövas som bekräftelse på att försändelsen är mottagen. Vid mottagande av varorna ska de inspekteras noggrant innan leveransen kvitteras. Om det finns synliga skador på emballage eller på varan skall detta noteras på fraktsedeln innan du kvitterar den. Fraktbolaget ställer ej av gods utan kvittens av kund eller för kundens räkning ansvarig mottagare. Detta innebär att du ansvarar för att det finns någon som kan ta emot och kvittera godset när leveransen utförs.

Förseningar
Vid en ev. försening av beställt material till dig kontaktar vi dig så snart som möjligt. Skulle en leveransförsening mot förmodan uppstå har du som kund rätt att utan kostnad häva köpet. 

Kan vi inte åtgärda felet inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, då har du som konsument rätt att häva köpet.